18 September 2015

US Donates 501 Units of CBRN Equipment to PHL

18 September 2015


Chemical, Biological, Radiation, Nuclear, and Explosives (CBRNE) equipment for the Armed Forces of the Philippines (photo : Xinhua)

MANILA (PNA) --- The Armed Forces of the Philippines (AFP) received 501 pieces of chemical, biological, radiological, nuclear (CBRN) response equipment from the US Defense Treat Reduction Agency (DRTA) Thursday.

The equipment was formally received by AFP deputy chief-of-staff Edgar Fallorina during ceremonies at the General Headquarters Canopy, Camp Aguinaldo, Quezon City

The CBRN equipment arrived in the Philippines last Sept. 6.

Obtaining the new equipment is part of the AFP’s efforts of realizing provisions of the AFP CBRN Capability Development Roadmap 2028, which is in line with the AFP Transformation Roadmap.

The donated equipment include individual personal protective equipment (like several pieces of protective suits, gloves and boots), self-contained breathing apparatus, decontamination items (like flexible waste water tank and various types of water hoses), consumable support items, reusable support items (like toolbox and bolt cutter), technical/training reference materials, power supply facilities, team communications items and other materials.

The equipment will be used by the CBRN Platoon, Explosive Ordnance Disposal Battalion (EOD Bn), Army Support Command (ASCOM), for their on-going training at Fort Andres Bonifacio, Metro Manila and future deployment that will require CBRN capabilities.

Around 35 members of the CBRN Platoon, EOD Bn, ASCOM, are undergoing refresher trainings at the Basic First Responder Course with CBRN Module in Fort Bonifacio. The training started Sept. 16 and will end on Sept. 19.

The CBRN Platoon is undergoing the refresher training to ensure that they have retained their knowledge of previous training they received in Aberdeen, Maryland with the United States Armed Forces last August. 

(PNA)

1 komentar:

  1. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    BalasHapus